מתי בפעם האחרונה קיבלתם הזדמנות לקחת חלק ישיר בתהליכי קבלת החלטות המשפיעות על חייכם?
בעשורים האחרונים התפתחה בעולם גישה חדשה למעורבות ציבור בתהליכי קבלת החלטות של רשויות השלטון.
"הציבור", ובעצם – כולנו, יכולים למצוא עצמנו כבעלי עניין בתהליכי תכנון, קידום מדיניות, ותחומים נוספים.
שיתוף ציבור הינו תהליך המאפשר לבעלי עניין שאינם נבחרי ציבור לקחת חלק בתהליכי תכנון וקבלת החלטות בנושאים המשפיעים ונוגעים לחייהם.
כיום ברור יותר מתמיד שמעורבות ציבורית הוא מושג חי ובועט. אנחנו חשופים וצורכים מידע רב, חיים בסביבה שבה אנשים הם בעלי דעות, אמונות, מטרות ואינטרסים שונים, וחשוב לנו שדעתנו תישמע ותיחשב.
יותר מכך, היום מכירים בעובדה כי ציבור שחי את סביבתו, הוא בעל ערך מוסף להבנת צרכים ופתרונות לקהילתו בפרויקטים ותהליכי תכנון שונים, על כן תהליך שיתוף ציבור יכול להוות תרומה משמעותית במשך זמן פרויקט, בהתאמת צרכים ותקציבים ובאיכות התכנון.
לשיתוף ציבור יש מימד נוסף וחשוב לא פחות בביסוס הקשר בין הציבור לבין רשויות השלטון. לתהליכים מסוג זה יש את היכולת לבסס יחסי אמון בין הצדדים, לשפר את התקשורת והשיח, לחזק את התדמית של הארגון ולהעלות שביעות רצון של בעלי העניין אשר דעתם נשמעת ורמת שיתוף הפעולה בין הצדדים עולה בהתאמה.
ב – CR קשרי קהילה אנחנו מלווים את לקוחותינו
בכל שלבי התהליך:
זיהוי הצורך והגדרת מטרות הפרויקט והתוצר הנדרש מתהליך שיתוף ציבור
מיפוי בעלי העניין, הבנת הצרכים של הקהילה והסוגיות לדיון
בניית תכנית שיתוף COSTUME MADE לכל פרויקט ותהליך בהתאם למטרותיו ויעדיו
שימוש במתודות שונות לשיתוף (מפות, כרטיסיות קבוצתיות, שאלונים דיגיטליים, סיורים ועוד)
הנגשת מידע תכנוני לשפה פשוטה ומותאמת לציבור, בשפות שונות ובאמצעים מגוונים.
קיום מפגשים, סדנאות, שולחנות עגולים, ראיונות אישיים, סקרים, סיורים והרצאות
ניטורי רשת לזיהוי עמדות מובילות ודעת קהל
ניתוח המלצות חברתיות הרלוונטיות לתהליכי תכנון וליווי בהטמעתן
איסוף משוב מהקהילה וביצוע היזון חוזר על מנת למדוד את הצלחת התהליך וקידום הפרויקט